Näin teet terveellistä pikaruokaa

Veikkaan, että lukuisissa suomalaiskodeissa käy näin joka päivä: päivän menoista kotiin tullessa on kaamea nälkä, jääkapissa ei ole mitään valmista ruokaa ja ateria tekisi mieli kuitata vain välipalalla.

Homman voi myös hoitaa tavalla, joka tukee terveyttä ja kiinteytymistä – ja ruoka on silti valmista alle vartissa.

Terveellisen pikaruoan resepti on helppo:

– jotain nopeasti kypsyvää proteiininlähdettä, kuten broileria, kalkkunaa, vähärasvaista jauhelihaa, nyhtökauraa, soijasuikaleita tai Oumphia, kuten videolla

– pakaste- tai valmiiksi pilkottuja kasviksia

– paistamiseen oliivi- tai rypsiöljyä

– täysjyväpastaa, -tortillaa tai -leipää

ja ei muuta kuin kasvikset ja proteiinit pannulle paistumaan ja pasta keittymään tai tortilla/leivät lämpiämään.

Itse ruokaa kokkaillessa voi vielä napostella esiruokaa eli tuoreita kasviksia, jolloin pahimman kiukkunälän saa taklattua jo ennen varsinaista ruokaa, ja tuleepa vielä syötyä ekstrapaljon kasviksiakin.

Onko tämä kasvisten napostelu kokkaillessa vain mun juttu, vai harrastatko sääkin samaa?

Jätä kommentti