Kaupallinen yhteistyö: Nordic Glow

Valoisat päivät lyhenevät lyhenemistään, ennen kuin katoavat kokonaan, ja D-vitamiinin saannin pohtiminen on taas ajankohtaista. Miksi se D-vitamiini olikaan tärkeää? D-vitamiini ylläpitää vastustuskykyä ja on erityisen tärkeää luille.

Liian pieni D-vitamiininsaanti on yhdistetty myös moniin autoimmuunisairauksiin. Vakava puutos voi aiheuttaa päänsärkyä, väsymystä ja luuston heikentymistä. Kaikkia oireita ei voi siis itse huomata ja on tärkeää pitää huoli riittävästä D-vitamiinin saannista.

Joka toinen suomalainen nainen saa liian vähän D-vitamiinia

Suomalaisista noin joka toinen nainen kituuttaa liian niukalla D-vitamiinimäärällä. Muutamissa tilanteissa riittävän D-vitamiininsaanti on erityisen tärkeää varmistaa. Jos tunnistat itsesi joistakin seuraavista kohdista, runsaampi D-vitamiinin saanti saattaa on kannattava idea.

Jos treenaat

Korkea D-vitamiinipitoisuus on yhteydessä parempaan suorituskykyyn. Treenit sujuvat siis tehokkaammin ja paremmin, kun kehossa on riittävästi D-vitamiinia. D-vitamiini osallistuu solujen jakautumiseen, edistää normaalin lihasvoiman ylläpitämistä, luiden terveyttä ja monien liikkujalle tärkeiden ravintoaineiden normaalia imeytymistä.

Jos treenaat säännöllisesti tai tavoitteellisesti, huolehdi siitä, että D-vitamiinivarastosi ovat kunnossa.

Jos sairastat usein tai sinulla on pitkäaikaissairaus

D-vitamiini on tärkeä hyvän vastustuskyvyn ylläpitämisessä ja se säätelee koko immuunijärjestelmän toimintaa. Vitamiinin puutoksella on yhteyttä myös moniin sairauksiin, kuten mm. diabetekseen, syöpään, reumaattisiin sairauksiin, sekä sydän- ja verisuonitauteihin.

Jos olet äiti

Synnytys tyhjentää kehon D-vitamiinivarastoja. D-vitamiinitasojen on hyvä olla kunnossa myös silloin, jos suunnitellaan raskautta, sillä D-vitamiini on tärkeä ravintoaine sikiön luuston kehitykselle.

D-vitamiini on erityisen tärkeää sekä raskaana oleville että jo synnyttäneille äideille

Myös ruokavalioon kannattaa kiinnittää hiukan tavallista enemmän huomiota. Puolella naisista D-vitamiininsaanti jää alle suositusten.

Jos on ylipainoa

Ylipaino aiheuttaa tavanomaista suurempaa vitamiinintarvetta ja liikakiloista seuraakin tyypillisesti D-vitamiinitason laskua. Kun painoa pudotetaan terveellisesti, D-vitamiinitasot palautuvat normaaliin.

Jos painoindeksisi on ylipainon tai lihavuuden puolella, D-vitamiinitasoja on hyvä seurata. Mitä enemmän liikakiloja, sitä todennäköisempää myös on, että D-vitamiinintarpeesi on hieman tavanomaista suurempi.

Jos asut Pohjoismaissa 

Suomessa on riittävän D-vitamiinin saannin kannalta liian kylmää tai pimeää jopa yhdeksän kuukautta vuodesta. Auringossa tulisi olla noin 20 minuuttia käsivarret paljaana klo 12-14 välillä, jotta elimistö saisi riittävän suuren päivittäisen D-vitamiinimäärän. Moni on tuohon aikaan töissä sisätiloissa tai ilma on liian viileä t-paidalla oleskeluun, vaikka aurinko paistaisikin riittävästi.

Suomessa riittävän D-vitamiinin saaminen auringosta on mahdollista korkeintaan kesällä

Kannattaa varmistaa riittävä D-vitamiinin saanti syömällä laadukasta D-vitamiinivalmistetta. Duodecimin mukaan D-vitamiinin päivittäinen 40–50 mikrogramman annos kohottaa veren D-vitamiinitasot tavoitetasolle, jos tällainen annos nautitaan päivittäin. Aurinkoisina kesäpäivinä D-vitamiinilisän voi jättää syömättä, mutta vuoden ympäri syömisestäkään ei ole haittaa.

Puhdas, turvallinen ja suomalainen D-vitamiini Nordic Glow’lta

Vitamiiniviidakossa voi helposti eksyä, jos ei tunne eroja valmisteiden välillä tai osaa vertailla niitä. Ei kannata kuitenkaan murehtia, sillä asiantuntijoiden vinkeillä löydät itsellesi hyvän valmisteen.

Tuntuuko sinustakin, että ravintolisäviidakko on täynnä erilaisia tuotteita, mutta sinun on vaikea erottaa, mistä olisi oikeasti hyötyä ja mihin voi oikeasti luottaa? Oletko seisonut apteekissa tai terveystuotekaupassa hyllyn edessä ja miettinyt, minkä samanlaisista tuotteista valitsisit? Mitä oikeastaan edes tarvitset?

Nordic Glow’n D-vitamiini on puhdas, kotimainen ja vegaaninen

Itse haluan käyttää tehokkaita ravintolisiä, jotka sopivat myös herkkävatsaisille. D-vitamiineissa suosin Nordic Glow’n tuotteita. Ne ovat 100% puhtaita: ei säilöntäaineita, täyteaineita, väriaineita tai pintakäsittelyaineita.

>> Klikkaa ja tutustu Nordic Glow’n D-vitamiiniin

Nordic Glow’n tuotteet on suunniteltu niin, ettei niihin tule mitään ylimääräistä. Nordic Glow’n D-vitamiini on kotimainen, vegaaninen, puhdas ja hyvinvointia lisäävä.

Haluatko olla energisempi, voida hyvin ja huolehtia terveydestäsi?

Varmista nyt syksyn ja talven D-vitamiinin saanti ja tilaa 2 yhden hinnalla tai vielä edullisemmin! Tämä kampanja on voimassa sunnuntaihin asti!

>> Klikkaa ja tutustu Nordic Glow’n D-vitamiiniin

Tämän blogipostauksen Nordic Glow -linkit ovat affliate-linkkejä.

Lähteet:

D-vitamiini -info aiemmin julkaistu https://www.maikkimarjaniemi.fi/d-vitamiini-saatko-sita-riittavasti/

Paakkari I. D-vitamiini. Lääkärikirja Duodecim. Julkaistu 28.11.2016. https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01044#s10




    2 replies to "5x miksi sinun kannattaa alkaa syödä nyt D-vitamiinia"

    • Liisa Manerus

      Minulla on ollut useita vuosia käytössä D3 vitamiini 👍

      • Marita

        Moi Liisa, oikein hyvä, että kiinnität asiaan hyvin huomiota! 🙂 T. Marita / asiakaspalvelu- ja yhteisövastaava

Leave a Reply

Your email address will not be published.