fbpx

Vaihe 2: Lämmittely ja pakara-aktivoinnit

Ennen jokaista treeniä on tärkeää lämmitellä keho hyvin, avata liikeratoja, herätellä hermostoa ja käynnistää nivelten aineenvaihdunta. Ja tietysti aktivoida pakarat isompia liikkeitä varten, jotta saadaan treeni perille myös sinne. 🙂

Kirjalliset ohjeet

Etsi renkaat tai TRX-kahvat. Tee yhden jalan pistoolikyykky nojaten voimakkaasti taakse. Pidä koko liikkeen ajan vahva lapatuki ja selkä niin suorana kuin ikinä pystyt. Työnnä ylös työjalan ulkosyrjän kanatapäällä. Tee 5-10 toistoa kummallekin puolelle. Tämä on aika rankka liike oikein tehtynä, mutta opettelu kannattaa: pakarat aktivoituu tässä tosi hyvin!

Käy mahalleen makaamaan, jännitä keskivartalo ja tuo toinen jalka koukussa toisen jalan polvitaipeelle. Nosta koukkupolvea pakaran avulla ylös ja laske alas. Millimetrikin riittää. Toista 10 kertaa molemmille puolille.

Ja sitten itse treenin kimppuun! Klikkaa treeniohjelmaan:

Jos sinulla on kysyttävää treeniohjelmista tai kurssista, kysythän Facebook-foorumilla.

Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen marita@maikkimarjaniemi.fi