Maikki Marjaniemi

Hei, olen Maikki. Ravintovalmentaja, personal trainer (ja kissaihminen). Autan naisia tulemaan itsevarmoiksi, vahvoiksi ja terveiksi; ja stressaamaan ruokailusta, liikunnasta ja ulkonäöstä vähemmän.

Tiedän mistä puhun, sekä asiakkaiden että omien kokemusteni pohjalta. Ennen tälle alalle ryhtymistä jahtasin sitä oikeaa ruokavaliota, treenimetodia tai kikkailua, jolla elämäni tulisi muuttumaan lopullisesti jollain mielettömän maagisella tavalla. Tiedät varmaan, miten tarina jatkui. Jaksoin innostua (ja stressata) uusista jutuista hetken ja palasin pian takaisin vanhoihin tapoihin. Vasta myöhemmin oivalsin, että todelliset muutokset tehdään yksitellen ja omaan elämään sopivaksi sovittaen.

Nyt vuosia myöhemmin olen opiskellut ravitsemusta, elämänmuutoksen onnistumista, muutospsykologiaa ja kehonkoostumusta ja terveyttä edistäviä treenimenetelmiä, jotta voisin auttaa muitakin ihmisiä saavuttamaan hyvinvointitavoitteensa rennosti, tehokkaasti ja turvallisesti.

Tässä on asiakkailtani saamiani palautteita...

PALAUTTEET

JENKKAKAHVOISTA TIIMALASIKSI



Syksyn aikana multa on lähtenyt 12kg.

Kuvat ehkä vähän huonot, mutta mulla ei ole alotusajasta oikeen mitään muuta kuvaa jossa näkyisi kroppaa. Jälkeen päin kun mietin, olisi ollut ihan kiva, jos olisin ottanut selkeen alotuskuvan. Inho itseä kohtaan oli kuitenkin niin valtava, etten pystynyt.

Olen erittäin onnellinen kun lähdin mukaan tähän valmennukseen. Aluksi ajattelin "mun on saatava joku projekti, että selviän", mutta nykyään en pidä tätä mitenkään projektina vaan tää elämäntyyli on alkanut muodostumaan normaaliksi arjeksi.

Voisin hieman listata asioita mitä tein ennen ja mitä teen nyt. Oon aika huono kirjottamaan tälläsiä pidempiä kirjotuksia mutta yritän.

RAVINTO

Ennen en miettinyt yhtään mitä syön. Jokaisen päivän pelastus oli iltainen herkutteluhetki joka koostui suklaasta, kekseistä ja sipseistä. Välillä kaupassa en osannut päättää mitä suklaata halusin niin otin monta levyä/pussia.

Herkutteluhetki kesti niin myöhään kunnes tuli oksettava olo ja piti käydä unille.

Aamiainen oli harvinaista. Kaupasta tarttui lähes aina patonki mukaan "matkaevääksi" kun en jaksanut odottaa kotiin asti ruokailuun vaan nälkä oli kasvanut niin isoksi.

Nykyään mun iltainen herkuttelu on vaihtunut nautinnolliseen aamupalaan. Aamiainen on syötävä, muuten tuntuu ettei päivästä tule kovin hyvä. Aamiaiseni on mielestäni hyvin monipuolista ja proteiinipitoista.

Säännöllinen syöminen on edelleen vähän hakusessa, mutta paljon käytän aikaa itseni kuunteluun. Suhteeni ruokaan on paljon parempi kuin aikaisemmin.

LIIKUNTA

Ennen mä oikeesti käytin aikaani miettien, mistä pääsisin helpoiten, missä ei olisi ylämäkiä niin kauheesti, mihin saisin auton lähelle... Sohva oli mun taivas. Liikunta oli niin vastenmielistä eikä tuottanut yhtään hyvää oloa niin en halunnut sitä tehdä.

Nykyään mä välillä jopa tahdon ottaa muutaman juoksuaskeleen ylämäessä. Hengästyminen on ihana fiilis! Käyn vesijumpassa kerran viikossa ja välillä kävelyllä. Vuoden alussa ajattelin aloittaa Zumban.

Musta on tullut tosi kokeilunhaluinen liikunnan suhteen.

UNI

Olen aina nukkunut pitkät yöunet 8-10h. Ennen mun joka päiväiseen elämään kuului 1-3h päiväunet yöunien lisäksi. Heti aamusta aloin miettimään kuinka ihanaa on päästä kohta jo päiväunille.

Nykyään nukun yöt samanlailla, mutta päiväuniin ei ole ollut minkäänlaista tarvetta (jos joulua ei lasketa tähän kun tuli syötyä vähän raskaammin).

MUU

Tupakka on kuulunut enemmän tai vähemmän elämääni n. 10vuotta. 2,5 kk sitten mä yhtäkkiä halusin lopettaa ja se loppui kun seinään (nikotiinipurkkaa tulee välillä jauhettua). Käytin apunani 5x Miksi -tehtävää joka toimi siihenkin hyvin!

Verensokeri- ja kolesteroliarvot oli kesällä koholla ja nyt ne on normaalit.

Ennen join kaakaota ja mehuja janooni, eikä päivässä saattanut mennä yhtään lasillista vettä, koska se oli pahaa. Nykyään juon juomaksi vain vettä n. 2-3 l päivässä ja jopa tykkään siitä.

Kaiken kaikkiaan paljon on pieniä muutoksia tapahtunut. Välillä on päiviä jolloin menee vain se riittävä veden juominen "oikein", mutta siitäkään en ahdistu, vaan teen sitten taas jotain paremmin kun siltä tuntuu.

Ennen olen ollut dieeteillä ja jos olen "repsahtanut" yhteenkään herkkuun niin olen haudannut koko dieetin siihen. Ihanaa kun ei tarvitse olla dieetillä! Se on ehkä tärkein asia jonka olen sisäistänyt tämän valmennuksen myötä.

En muista edes koska olisin ollut näin onnellinen, mitä nyt olen!

Tulipahan tekstiä... Tästä on hyvä jatkaa! Loistavaa tulevaa vuotta kaikille ja nähdään tammikuussa jatkokurssilla!

Annukka



Mulla on paino pysynyt samassa, muita mittauksia en ole tehnyt eikä kuvakaan ehkä kerro enemmän kuin tuhat sanaa.. 😂

Mutta niin mahtavia oivalluksia on valmennuksen aikana tullut, syöminen on muuttunut huomattavasti sallivammaksi ja morkkikset on jäänyt, silti paino ei ole noussut ja 1.1 lähden uuteen-seelantiin ja ehkä ensimmäistä kertaa lasten teon jälkeen pystyn olemaan bikineissä häpeilemättä? Jää nähtäväksi 😃

Olo on ainakin ihan eri, paljon vähemmän löllyvä 😄 ja tosiaan hassua se että ruokavalio ei ole ollut "tiukka" eikä kieltolistoja ole juuri ollut. Liikunta lisääntynyt kyllä ja muuttunut kivaksi, sitäkään ei ole väkisin tarvinnut tehdä.

Nainen



Ennen Maikin valmennusta olin vähän väliä mitä erilaisemmilla dieeteillä ja treenasin hullun lailla. Tulokset jäivät myös aina saavuttamatta. Dieetit ja järjettömät treenit kuitenkin unohtuivat kokonaan jo muutaman viikon jälkeen.

Nyt muutaman kuukauden valmennuksen jälkeen tuloksia on jo tullut, vaikka olenkin treenannut melko vähän, mutta kuitenkin oikein [2,2 kiloa rasvaa pois ja 2,6 kiloa kiinteää massaa lisää].

Lisäksi olen vihdoin onnistunut muuttamaan ruokailutottumuksiani niin, etten enää tarvitse dieettejä. Takana onkin nyt ensimmäinen joulu, jonka jälkeen ei ole ollut turvonnut ja ylensyönyt olo.

Kerrankin uuden vuoden pystyi aloittamaan ilman dieettejä ja tipatonta. Vihdoinkin terveellisistä tavoista on alkanut tulla oikeasti elämäntapa! 🙂

Nainen, 25v

LUE LISÄÄ KOKEMUKSIA JENKKAKAHVOISTA TIIMALASIKSI-VALMENNUKSESTA

PALAUTTEET

PEPPUPAJA

"Kuva omasta kropasta muuttui monella eri tasolla - huomasin erot lihasvoimassa, ulkonäössä ja oman pääkopan sisällä. Maikin läsnäolo (verkon välityksellä) oli aitoa ja toi semmosen fiiliksen, että minut nähdään ihmisenä. Vaikka herkuttelu ja laiskottelu oli aikaisemmin itselle kirosanoja, Maikin opastuksella löysin myös itse tien semmoiselle alueelle, jossa voin oikeasti nauttia niistä herkuista ja lepohetkistä ilman syyllisyyttä. Sali on myös tullut isommaksi osaksi omaa treeniä ja nautin siitä nyt aivan eri tasolla!"

"Maikin mahtava ilmeikkyys ja positiivisuus jättää muut valmentajat kirkkaasti taakseen! Asenteet ruokailuun, kehonkuvaan ja treenaamiseen ovat järkeviä, helppoja omaksua ja OIKEASTI toimivia. Treenaaminen ei missään vaiheessa tuntunut hampaiden kiristelyltä millään osa-alueella! Lyömätön treineri tämä Maikki!"

Tiina, 32

"Peppupaja-valmennus toi elämääni kokonaisvaltaista hyvinvointia. Tuloksia kehonmuokkauksessa saavutin mukavasti. Suhtautuminen itseeni on muuttunut positiivisemmaksi. Kiitokset Maikille iloisista ja tsemppaavista videoista ja ohjeista! Suosittelen osallistumaan!"

Päivi, 53

"Liittyminen peppupajaan oli yksi parhaimmista päätöksistäni. Valmennus antaa erittäin hyvät eväät uuteen elämäntapaan. Kaikki opitaan pikkuhiljaa, koska eihän niitä pysyviä muutoksia kerralla saada. Ja oli muuten eka valmennus jonka aikana ei tarvinut stressata! Ei turhia ruuan punnituksia ja yksityiskohtaisia ohjeita miten pitäisi elää. Lisäksi salitreenit (ja kotitreenit) olivat ihanan tehokkaita ja innostavia, peppukin pyöristyi kivasti! Suurimmat muutokset tapahtuivat kuitenkin pään sisällä. Tällä hetkellä pidän itsestäni paljon enemmän kuin ennen valmennusta, suurkiitos Maikki! Tästä on hyvä jatkaa."

Tiia
LUE LISÄÄ KOKEMUKSIA PEPPUPAJA-VALMENNUKSESTA

PALAUTTEET

30 PÄIVÄN RUOKASUUNNITELMA

Kiitos Maikki tuhannesti 30 päivän ruokavalio-valmennuksesta.

Olemme neljän hengen perhe, mies ja lapset 9v ja 12v. Aloitimme valmennuksen 30päivää sitten. Valmennus oli äärettömän helppo toteuttaa, jopa meidän arkea helpotti se että suunniteltiin vkon ruoat etukäteen ja valmistettiin ne 2-3kertaa viikossa, välillä mentiin yhdellä päivällä.

Pääsääntöisesti noudatimme ruokavaliota, mutta suurin muutos meille tapahtui ateriaväleissä ja annoskoossa sekä kasvisten lisäämisenä. Porkkanaraastetta meni joskus kiireisinä viikkoina jopa 4kg 🙂 kun kaikki oli raastettu jääkaappiin valmiiksi viikon alussa. Lapset söivät pääsääntöisesti sen mitä oli tarjolla.

Jo ekan vkon jälkeen huomasin kuinka suunnitelmallisuus helpottaa arkea ja tiesin että haluan ottaa tästä tavan myös 30päivän jälkeen.

Ai niin plussana mahdun taas lemppari farkkuihin ja mieheltäkin on paino laskussa. Kiitos kiitos kiitos ❤️

Niin ja leivän syönti on jäänyt minimiin. Kun syö päivässä säännöllisesti, ei tule ylimääräisiä tarpeita herkutella. Voin sanoa että ekan vkon aikana teki tiukkaa, mutta kun elimistö tottui saamaan säännöllisesti ravintoa ei se herkkuja tarvinnut. Välillä herkuttelin palalla tummaa suklaata tai itsetehdyillä kaura-kookosmanna-raakakaakao-banaani-palloilla.

Hanna, osallistuja kevät 2018
LUE LISÄÄ KOKEMUKSIA 30 PÄIVÄN SUUNNITELMASTA

PALAUTTEET

JUOKSE VITONEN

Hei! Ohjelma tuli päätökseen jo muutama viikko sitten, mutta ajattelin silti vähän kirjoitella palautetta.

Kun aloitin ohjelman, kunto oli ihan pohjalla. En ole koskaan tykännyt pitkistä matkoista juosta, vaikka junnuna yleisurheilua harrastaneena tuli paljon pidettyä kuntoa yllä juoksun avulla.

Nyt kuitenkin tuli kunnon kohotus kyseeseen, koska huomasin arjessa että siivouskin tuntui inhottavalta hengästymisen vuoksi ja rakkaassa ratsastus harrastuksessakin väsyi todella nopeasti.

Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni. Silloin tämä valmennus ihan täysin sattumalta tuli facebookissa vastaan ja niin muutaman minuutin päästä olin ostanut juoksuohjelman innostuneena ja myös hieman peloissani. Jos luovutan niin haukun itseäni pitkän aikaa... Mutta tämä ajatus itse asiassa piti motivaation yllä vaikeanakin hetkenä.

Yllätyin miten nopeasti kunto koheni ja miten paljon sitä juoksua kaipasi lepopäivinä! Olen aina tykännyt juoksusta, mutta en koskaan ajatellut että pitkän matkan hölkkä voisi tuntua niin hyvältä!

Vitosen sain juostua ja vielä tavoite aikaan. Tavoite oli alle 45 min (vaikka salaa mielessä haaveilin myös 40 min alittamisesta) aikaan 41 min ja risat. Olipas hyvä olo tuolloin! Nyt olen mennyt hieman takapakkia yllättäin, vaikka täysin en sitä tietä ole valinnut. Nimittäin ohjelman lopussa kävin osteopaatilla ja hän korjautti minun SI-nivelen joka oli, minun yllätyksekseni, ollut sijoiltaan ja jumissa. Sen jälkeen juoksu jatkui ihan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta nyt viimeiset kaksi viikkoa en ole pystynyt juoksemaan kunnon lenkkejä, oikean jalan oireillessa pahasti.

Kestävyys harjoittelun olen siirtänyt pyöräilyyn, joka ei jalkaa juurikaan rasita ja ohessa teen lihaskunto harjoitteita. Toivotaan, että jalka pikkuhiljaa paranee niin pääsisi taas juoksemaan!

Suosittelisin valmennusta kyllä ihan kenelle tahansa ketä yhtään juoksu ja kunnon kohotus kiinnostaa! Asennehan se paljon ratkaiseeko jaksaako juosta vai ei. Oma "en luovuta" asenne vei loppuun asti. Kiitos!

Janna Kolari
LUE LISÄÄ KOKEMUKSIA JUOKSE VITONEN -VALMENNUKSESTA

PALAUTTEET

NOPEAT KOTITREENIT

Olen neljän pienen lapsen äiti joista nuorin 4kk.

Olen aiemmin treenaillut enemmänkin mutta elämäntilanteen takia viimeinen vuosi jäänyt huonolle liikunnalle ja raskauden takia tietysti etenkin keskivartalo huonossa kunnossa.

Olen tykännyt etenkin HIIT treeneistä, koska niillä saa hikisen ja tehokkaan treenin nopeasti, rauhalliset hetket on usein tosi lyhyitä. Kaikkia treenejä en vielä ole kokeillut, lähinnä HIIT ja lihaskunto.

Treenit ovat hyviä varsinkin nyt kun lähtökunto on huonompi ja tuntumaa täytyy taas hakea, jos on tottunut esim 4krt viikossa käymään salilla niin lihaskuntotreenit voisivat tuntua liian vähän kuormittavilta.

Täytyy testata vielä pilates ja liikkuvuustreenit tekee kyllä terää raskauden jälkeen! Tähän elämäntilanteeseen oikein sopiva paketti.

Senni Väisänen
LUE LISÄÄ KOKEMUKSIA NOPEAT KOTITREENIT-PAKETISTA

PALAUTTEET

KIINTEYDY KOTIRUOALLA - E-KIRJA

Reseptikirjan tilatessani etsin uusia ideoita ruuanlaittoon, kun arjessa tahtoo pyöriä muutama lempiruoka.

Töihin tarvitsen eväät ja viime talvena paino hiipi pikku hiljaa ylöspäin ja vyötärölle kertyi ylimääräistä - normaaliksi moinen toki olen edelleen. Reseptikirja on tosi havainnollinen ja kesälomalla on tullut testattua joitakin ohjeita.

Ainoa huono puoli on se, että halusin tulostaa kirjan ja se ainakin minun taidoillani vei tuhottomasti paperia. Toki e-kirjana se kulkee vaikka kauppalistana, mutta ruokaa laittaessa en kovin mielelläni sählää sähköisten laitteiden kanssa.

Ohjeissa on paljon kokeiltavia ja eväsruuaksikin sopivia - työkaverit tulevat hämmästymään.

Kiitos kirjasta!

Taina Keskinen
LUE LISÄÄ KOKEMUKSIA KIINTEYDY KOTIRUOALLA E-KIRJASTA

Haluatko voida nauttia elämästäsi vahvana, kiinteänä, itsevarmana ja juuri niissä vaatteissa kuin haluat?

Kuulet ensimmäisenä tulevista valmennuksista, kirjoituksista ja vinkeistä.

KYLLÄ, HALUAN

Jätä nimesi ja sähköpostiosoitteesi