fbpx

Black Friday -superale on käynnissä ja saat valikoidut kurssit ja tuotteet jopa -70% alennuksella

päivää
tuntia
minuuttia
sekuntia

Vatsarullauksella tehoa treeniin

https://www.facebook.com/maikkimarjaniemipt/videos/266077044083442/

Voimapyörällä tehty vatsarullaus on todella tehokas liike, mutta se vaatiikiin erittäin paljon voimaa keskivartalosta, jotta sen saa tehtyä oikein.

❗️ selkä ei saa pudota kaarelle missään vaiheessa liikettä.

Voimapyörän sijaan suosinkin usein jumppapalloa vaihtoehtona. Käsivarret rullaavat palloa, kun vatsalihasten voimalla noustaan takaisin ylös. Lyhentämällä liikerataa löytää taatusti itselle sopivan kuormittavan version. Valitsemalla pienemmän pallon saa lisää kuormitusta, kun keho käy lähempänä vaakatasoa liikkeen aikana.

Kun voima kehittyy pallovariaatiossa, voikin siirtyä tangolla tehtävään versioon. Tässä voi aluksi hyödyntää kevyempää 10 kilon tankoa ja kevyitä levypainoja. Tangosta otetaan ainakin hartianlevyinen ote ja rullataan tankoa eteenpäin.

✅ Pidä huolta siitä, että tässäkään versiossa selkä ei pääse kaaristumaan eikä lantio pomppaa ylös nousuvaiheessa.
✅ Rullaa tanko takaisin vain olkapäiden tasalle, jotta pidät vatsalihaksissa jännityksen.
✅ Kokeile eri oteleveyksiä: levempä ote voi tuntua paljon miellyttävämmältä kuin voimapyörän pakottama hyvin kapea ote.
✅ Lisäämällä tankoon painoja saat lisää haastetta liikkeeseen.

Ootko kokeillut jompaa kumpaa näistä liikkeistä?

Nämä kirjoitukset saattavat kiinnostaa sinua:

Elämäntapamuutos

Vältä nämä yleisimmät virheet painonpudotuksessa

Haluaisitko pudottaa painoa, mutta olet sekaisin erilaisten ohjeiden viidakossa? Mitkä painonpudotuskeinot ovat oikeasti toimivia ja terveellisiä? Ei mikään ihme, jos asiassa menee sekaisin, sillä dieettejä