Kuinka lopettaa stressiherkuttelu

Onko sullekin tuttua, että stressaantuneena tai väsyneenä tekee tavallista enemmän mieli herkkuja? 

Usein näissä tilanteissa haluaa sokerin tai rasvaisen ruoan tuoman nopean mielihyvän, vaikka herkku itsessään ei korjaakaan mitään, vaan toimii laastarina jollekin isommalle asialle. Herkuttelusta saattaa vielä kaiken lisäksi seurata morkkis, eli kahta kauheampi olo kuin lähtöpisteessä. 

Tällainen saattaa helposti johtaa kaavaan, jossa on stressaantunut –> syö herkkuja –> tuntee morkkista –> alkaa tiukalle dieetille –> ahdistuu taas –> pyörä jatkaa pyörimistään.

Mikä olisi sitten parempi tapa? Ei välttämättä helpompi, mutta tosi paljon toimivampi tapa olisi tiedostaa, mitkä asiat omassa elämässä johtavat tunneperäiseen herkutteluun. Jo pelkkä tiedostaminen auttaa syklin rikkomisessa, puhumattakaan siitä, että kun tietää, mikä aiheuttaa tunneperäistä herkuttelua, on helpompaa alkaa tehdä muutoksia ja ehkäistä tällaista tapaa purkaa tunteita.

Miten näitä syitä voi sitten selvittää ja muutoksia tehdä? Jos prosessi tuntuu vaikealta yksin, saat tarvittavia työkaluja ilmaisesta Itsekuria parempaa -verkkokurssistani, joka seitsemässä osassa opastaa kohti pysyvämpiä tapoja ylläpitää omaa hyvinvointia. 

Lataa kurssi täältä:

https://www.facebook.com/maikkimarjaniemipt/posts/1934642546772422

Kurssi on ilmainen eikä sido sinua mihinkään.

Superale 3.-9.8.!

SUPERALE on syksyn suurin ale, jolloin kaikki kurssit ja e-kirjat ovat puoleen hintaan. Lisäksi kirjat ja treenivälineet saa alehinnoin!

Saat alennuksen koodilla: SUPER

Päivää
Tuntia
Minuuttia
Sekuntia

Nämä kirjoitukset saattavat kiinnostaa sinua:

Proteiinirahka sopii satunnaiseen käyttöön
Hyvinvointi

Proteiinirahka ja -patukka: haittaa vai hyötyä?

Proteiinirahka, proteiinipatukka, proteiinivanukas… Kaupoissa riittää erittäin runsaasti valinnanvaraa erilaisiin proteiinituotteisiin. Onko maustettu proteiinirahka tai -patukka terveellinen vaihtoehto välipalaksi? Entä sopivatko ne säännölliseen käyttöön? Lue tästä