fbpx

Kuinka lopettaa stressiherkuttelu

Onko sullekin tuttua, että stressaantuneena tai väsyneenä tekee tavallista enemmän mieli herkkuja? 

Usein näissä tilanteissa haluaa sokerin tai rasvaisen ruoan tuoman nopean mielihyvän, vaikka herkku itsessään ei korjaakaan mitään, vaan toimii laastarina jollekin isommalle asialle. Herkuttelusta saattaa vielä kaiken lisäksi seurata morkkis, eli kahta kauheampi olo kuin lähtöpisteessä. 

Tällainen saattaa helposti johtaa kaavaan, jossa on stressaantunut –> syö herkkuja –> tuntee morkkista –> alkaa tiukalle dieetille –> ahdistuu taas –> pyörä jatkaa pyörimistään.

Mikä olisi sitten parempi tapa? Ei välttämättä helpompi, mutta tosi paljon toimivampi tapa olisi tiedostaa, mitkä asiat omassa elämässä johtavat tunneperäiseen herkutteluun. Jo pelkkä tiedostaminen auttaa syklin rikkomisessa, puhumattakaan siitä, että kun tietää, mikä aiheuttaa tunneperäistä herkuttelua, on helpompaa alkaa tehdä muutoksia ja ehkäistä tällaista tapaa purkaa tunteita.

Miten näitä syitä voi sitten selvittää ja muutoksia tehdä? Jos prosessi tuntuu vaikealta yksin, saat tarvittavia työkaluja ilmaisesta Itsekuria parempaa -verkkokurssistani, joka seitsemässä osassa opastaa kohti pysyvämpiä tapoja ylläpitää omaa hyvinvointia. 

Lataa kurssi täältä:

https://www.facebook.com/maikkimarjaniemipt/posts/1934642546772422

Kurssi on ilmainen eikä sido sinua mihinkään.

Nämä kirjoitukset saattavat kiinnostaa sinua:

Treenivinkit

3 x vinkki miten saat treenistä tuloksia

Itselle mieluisalla tavalla treenaaminen on mahtava tapa piristää mieltä ja vahvistaa kehoa. Hyvän mielen lisäksi moni liikkuja luultavasti toivoo saavansa treenaamisesta myös näkyviä tuloksia. Mutta