Onko sulla laiskat pakarat?

Kokeiles:

Jännitä ensin vasenta hauistasi. Hyvä.

Jännitä nyt vasenta pakaraasi. Onnistuiko yhtä hyvin?

Nykyään me istutaan niin paljon, että peräsin meinaa vähän laiskistua. Samaan aikaan takareisiä kiristää.

Tässä videolla on muikean mainio lämmittelyliike pakaroiden aktivoimiseksi ja takavartalon liikkuvuuden lisäämiseksi. Näyttää ehkä vähän hassulta aluksi, mutta tekee tosi hyvää!

Aluksi liike voi tuntua eniten takareisissä venytyksenä, mutta keskittymällä pakarapuristukseen opetat ajan kanssa kroppaasi käyttämään ahteria yhä vain tehokkaammin.

Samalla tulee opeteltua tosi tärkeää lannesaranaa liikemallina, jota tarvitaan arjessakin: kun nostat painavan esineen, kun poimit jotain lattialta tai kun kumarrut lavuaarin ylle.

Nappaa tämä läpiveto joko taljassa tai kumpparilla rutiineihisi, niin teet arjen liikkumisestasi turvallisempaa ja kivuttomampaa, ja saattapa tuossa sivutuotteena pakaratkin saada hieman pystyä ja pyöreää muotoa. 😉

Muista nämä:

  • leveä haara
  • ryhdikäs lähtöasento: keskivartalo jännitettynä ja olkapäät sivuilla
  • pidä selkä koko ajan neutraalissa asennossa eli älä notkista tai päästä pyöristymään
  • pidä polvissa pieni kulma alas taittaessasi
  • taitu niin alas kuin liikkuvuutesi riittää – yleensä takareisien kiristys kertoo sopivan liikelaajuuden
  • aloita nousu puristamalla pakaroilla lantio eteen

Olkoon voima pakaroissasi!
Maikki

Hei! Ootko huomannut, että oon myös Instagramissa? Jos et oo vielä klikannut seurantaan niin kannattaa kyllä, sillä Instagramin puolella on säännöllisesti arvontoja ja vinkkejä treeniin, kehonhuoltoon ja ravintoon.



Leave a Reply

Your email address will not be published.