päivää
tuntia
minuuttia
sekuntia

Black Friday: Kaikki kurssit -50% koodilla ALE50

3 x miksi sinunkin kannattaa käyttää treenipäiväkirjaa

Käytätkö treenipäiväkirjaa? Treenien kirjaaminen mielletään helposti vain salihirmujen jutuksi, mutta ihan tavallisenkin liikkujan ja kuntoilijan kannattaa merkitä treenit ylös. Treenipäiväkirjan avulla näet treenikehityksen yhdellä silmäyksellä ja se myös motivoi sinua treeniin.

Lue tästä blogista, mitä kaikkea iloa ja hyötyä treenipäiväkirjasta on, olitpa sitten satunnainen kuntoilija tai himoliikkuja!

1. Treenipäiväkirjan avulla kehityt paremmin

“Montakos toistoa teinkään viimeksi, mitäs liikkeitä mun pitikään tehdä…” Etenkin jos edellisestä treenistä on kulunut aikaa jo useampia päiviä, on hankala muistaa millaisia painoja käytti tai missä järjestyksessä liikkeitä teki, tai millaisella variaatiolla. 

Kotitreenissä nousujohteisuutta luodaan muun muassa liikkeen kulmalla tekemällä esimerkiksi punnerruksia kontallaan, polvet maassa tai polvet ilmassa. On hyvin hankala muistaa ulkomuistista tekikö viikko sitten 12 punnerrusta jalat maassa, 10 polvet maassa ja kolmannessa sarjassa 9 polvet maassa, vai olivatko nämä lukumäärät sittenkin jotain muuta.

Treenipäiväkirjan avulla treenaat tuloksellisesti

Treenipäiväkirja on suunniteltu siten, että se ohjaa sinua tekemään samankaltaista treeniä tarpeeksi pitkään. Silloin keho oppii paremmaksi juuri valituissa liikkeissä ja kehitystä tapahtuu.

Kirja ohjaa sinua vaihtamaan treeniohjelmaa viimeistään 8 treenikerran jälkeen: siirryt seuraavaan ohjelmaan, jotta keho saa uusia ärsykkeitä ja kehitys ei junnaa paikallaan. Opit suunnitelmallisuutta ja nousujohteisuutta: kirjan avulla et jumppaile ”sitä sun tätä”.

2. Treenipäiväkirja auttaa motivoitumaan treeniin

Sanonta “hyvin suunniteltu on puoliksi tehty” pätee myös treeneihin: kalenteroi treenit ja suhtaudu niihin kuin tärkeisiin työtapaamisiin. Näin treeniin tulee valmistautuneeksi ja se tulee helpommin tehdyksi.

Treenien kalenterointi helpottaa treenimotivaation löytämistä ja treenipäiväkirjasta näkee edistymisen nopeasti, mikä motivoi entisestään. Vaikka treenillä ei tavoittelisi äärimmäistä suoritusta, kuten maratonia tai 50 leuanvetoa, kukaan ei halua junnata samoissa suorituksissa kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Treenipäiväkirjan avulla seuraat siis kehitystäsi, mikä kasvattaa motivaatiota entisestään. Näet yhdellä vilkaisulla, miten olet kehittynyt viikkojen edetessä. Kirjassa on mukana myös motivaatioharjoitus.

Ruutuvihko toimii ihan ok:sti, mutta Treenipäiväkirja on mielekkäämpi vaihtoehto, koska siinä saat mukana muun muassa liikuntahaasteita, treeniohjeita ja pohdintatehtäviä helpottamaan tavoitteiden saavuttamista. Lihaskuntotreenin ohella kirja haastaakin sinut testaamaan uusia lajeja ja ohjelmia. Haasta itsesi lenkille tai aamujumppaan!

Treenipäiväkirjan avulla kehityt nopeammin ja varmistat riittävän palautumisen

3. Palaudut paremmin

Treenissä enemmän ei ole enemmän, vaan kehitys tapahtuu levossa. Treenikalenteri auttaa sinua rytmittämään liikunnan järkevästi siten, että treeniä tulee sopivan tiheästi ja kevyetkin viikot tulee pidettyä. Treenipäiväkirjan pitäminen auttaa huomaamaan, jos palautumisessa on vajetta ja tulokset alkavat junnata paikoillaan tai jopa laskea. 

Kirjaa hyödyntämällä levolle ja palautumiselle jää tarpeeksi aikaa. Näin liikunta tuo energiaa elämääsi eikä kuormita sinua liikaa.

Nousujohteisuutta treeniin Treenipäiväkirjalla

Olen pitkään pitänyt treenipäiväkirjaa tietyllä tavalla – yleensä ihan tavallisessa ruutuvihossa.

Jossain välissä tuli ajatus, että olispa kiva, jos olis valmis kirja, johon treenit voisi merkitä ja pitää kirjaa edistymisestä.

Selasin aikani kauppojen tarjontaa, mutta sopivaa ei löytynyt… Siispä päätin tehdä täydellisen Treenipäiväkirjan itse!

Tämä ei kuitenkaan ole pelkästään muistikirja, sillä mukana on:

  • Lämmittelyohjeet
  • Motivaatiotehtäviä
  • Koko kropan salitreeni
  • Liikuntahaasteita ja seuranta-kalentereita (“träkkereitä”)

Uunituore Treenipäiväkirja tuli juuri painosta! Sitä juhlistaakseni laitoin 100 ensimmäiselle tilaajalle jakoon huikean tarjouksen:

Saat Treenipäiväkirjan ja siihen sopivan Vahva kotona -kotitreeniohjelman tai Vahva nainen: Lihaskunto -salitreeniohjelman nyt roimalla 63 % alennuksella!

Jos treenaat kotona, valitse Vahva kotona -treenit. Jos käyt salilla, valitse Vahva nainen: Lihaskunto -ohjelma.

Voit tilata myös pelkän kirjan 20 % alennuksella. Tarjoan kirjalle ilmaisen toimituksen!

Nappaa Treenipäiväkirja ja sinulle parhaiten sopiva treeniohjelma nyt ja säästät 63 % hinnassa. Tarjous on voimassa vain 100 ensimmäiselle tilaajalle, joten toimi nopeasti!

Valmennuksilla ja kirjalla on 100 % tyytyväisyystakuu, joten voit testata niitä rauhassa 14 päivän ajan.

>> Klikkaa ja nappaa Treenipäiväkirja + sinulle sopivimmat treenit

Nämä kirjoitukset saattavat kiinnostaa sinua:

Valmennukset

Black Friday -ale: Top 7 suosituinta kurssia

Jee, nyt se on täällä, nimittäin meidän verkkokaupan Black Friday -ale! Saat kaikki kurssit (sekä e-kirjat) puoleen hintaan keskiviikosta 24.11. maanantaihin 29.11. saakka. Syötä kassalla

Valmennukset

Mikä Black Friday? Mitäs se tarkoittaa?

Kauan odotettu Black Friday on täällä! Meillä se tarkoittaa roimaa alennusta ja saatkin meidän verkkokaupasta kaikki kurssit, e-kirjat ja lahjakortit puoleen hintaan. Saat alennuksen koodilla

0
{"cart_token":"","hash":"","cart_data":""}