fbpx

Matkustuspäivän jumppavinkit

Onko matkustuspäivä tiedossa? 🚂

Vähennä inhottavaa turvotusta, väsymystä ja jumitusta liikkumalla edes vähän junassa tai lentokoneessa. Jos olet jumittunut ikkunapaikalle ja vieressäsi koisii muita matkustajia, voit tehdä muutaman jutun myös omalla paikalla istuessasi. Katso videolta jumppavinkit:

 

Matkustuspäivän aikana, tai sen jälkeen, olo saattaa olla nuutunut, puutunut ja aika turvonnutkin. Näillä liikkeillä voit helpottaa oloa.

Nosta kantapäitä vähän ylös. Koukistele ja ojentele nilkkoja. Pyöritä nilkkoja oikein isolla ympyrällä kumpaankin suuntaan. Näin saat eloa kinttuihin.

Lisää herättelyä jalkoihin saat puristelemalla pakaroita. Jännitä vuorotellen oikeaa ja vasenta pakaraa, reisi nousee hieman ylös, oikea, vasen, oikea, vasen, oikea, oikea, vasen, vasen, jne.

Seuraavaksi työnnä kantapäällä itseäsi ylöspäin vuorojaloin. Saat hyvin reidet ja pakarat mukaan töihin.

Ylävartalon aktivoinniksi varaa paino käsille ja pumppaile kyynärpäitä suoriksi ja vähän koukkuun.

Vessajonossa, tee päkiällenousuja yhdellä jalalla. Muista tehdä molemmille puolille yhtä paljon toistoja.

Venyttele ylävartaloa seuraavaksi. Seisaaltaan ojenna toinen jalka hieman taakse ja taita hieman etummaista polvea. Käännä häntäluu koipien väliin ja ojenna takajalan puoleista kättä yläviistoon. Saat lonkankoukistajaan ja etuvaraloon viistossa venytystä. Vaihda jalkaa ja tee yhtä paljon toistoja molemmille puolille.

Pienen sometauon voit pitää oikein hyvin kyykyssä, jos vain housut joustavat.

Ja jos mitään muuta ei jaksa tai muista, niin käy edes pikku kävelyllä.

Nämä kirjoitukset saattavat kiinnostaa sinua:

Treenivinkit

3 x vinkki miten saat treenistä tuloksia

Itselle mieluisalla tavalla treenaaminen on mahtava tapa piristää mieltä ja vahvistaa kehoa. Hyvän mielen lisäksi moni liikkuja luultavasti toivoo saavansa treenaamisesta myös näkyviä tuloksia. Mutta