fbpx

Black Friday -superale on käynnissä ja saat valikoidut kurssit ja tuotteet jopa -70% alennuksella

päivää
tuntia
minuuttia
sekuntia

Etkö saa kyykkyjä tuntumaan pakaroissa? Testaa pakara-aktivointi!

Onko pakara-aktivointi sinulle hankalaa? Ei hätää, tästä blogipostauksesta löydät helppoja vinkkejä, joiden avulla pakaran aktivoiminen sujuu jatkossa helpommin!

Jos sinulla on vaikeuksia saada kyykkyjä tai muitakaan jalkaliikkeitä tuntumaan pakaroissa, on siis suositeltavaa napata lämmittelyihin mukaan yksi tai kaksi liikettä, jotka aktivoivat pakaralihaksia. 

Tässäpä siis avuksesi neljä erilaista pakaraa aktivoivaa liikettä, joista voit valita itsellesi ne, joissa lihastyö tuntuu parhaiten menevän pakaroille. 

Tee noin 10 toistoa per puoli. Jos huomaat hyvin selkeitä puolieroja, voit tehdä heikommalle puolelle tuplamäärän toistoja.

Pakara-aktivointi 1: Pistoolikyykky kahvoilla

– Ota kahvoista kiinni, siirrä paino toiselle jalalle

– Lähde laskeutumaan hitaasti alas ja nouse hallitusti ylös

– Ylös noustessasi pyri puskemaan kantaa lattiaa vasten

Pakara-aktivointi 2: Pakaranosto koukkujalalla

– Käy päinmakuulle, tuo toinen jalka koukkuun videon osoittamalla tavalla

– Rutista pakaran voimalla koukkujalkaa irti maasta

– Laske jalka rauhallisesti takaisin alas ja toista

Pakara-aktivointi 3: Lantionnosto

– Käy selinmakuulle, tuo kantapäät lähelle pakaraa

– Käännä häntä koipien väliin

– Nosta lantio ilmaan, purista pakaralla hetken aikaa yläasennossa ja laske lantio rauhallisesti takaisin alas

Pakara-aktivointi 4: Pakarapotku lattialla

– Käy konttausasentoon

– Potkaise toisella koukkujalalla ylös pakaralla puristaen

– Pidä ylhäällä pieni pito puristaen pakaralla ja laske jalka alas rauhallisesti

Näin, löytyisikö näistä joku sulle sopiva liike aktivointiin?

PS. Jos kaipaat vinkkejä kyykkyyn, kurkkaa tämä postaus!

Mukavia treenejä!

Nämä kirjoitukset saattavat kiinnostaa sinua:

Treenivinkit

3 x vinkki miten saat treenistä tuloksia

Itselle mieluisalla tavalla treenaaminen on mahtava tapa piristää mieltä ja vahvistaa kehoa. Hyvän mielen lisäksi moni liikkuja luultavasti toivoo saavansa treenaamisesta myös näkyviä tuloksia. Mutta