Etkö saa kyykkyjä tuntumaan pakaroissa? Testaa pakara-aktivointi!

Onko pakara-aktivointi sinulle hankalaa? Ei hätää, tästä blogipostauksesta löydät helppoja vinkkejä, joiden avulla pakaran aktivoiminen sujuu jatkossa helpommin!

Jos sinulla on vaikeuksia saada kyykkyjä tai muitakaan jalkaliikkeitä tuntumaan pakaroissa, on siis suositeltavaa napata lämmittelyihin mukaan yksi tai kaksi liikettä, jotka aktivoivat pakaralihaksia. 

Tässäpä siis avuksesi neljä erilaista pakaraa aktivoivaa liikettä, joista voit valita itsellesi ne, joissa lihastyö tuntuu parhaiten menevän pakaroille. 

Tee noin 10 toistoa per puoli. Jos huomaat hyvin selkeitä puolieroja, voit tehdä heikommalle puolelle tuplamäärän toistoja.

Pakara-aktivointi 1: Pistoolikyykky kahvoilla

– Ota kahvoista kiinni, siirrä paino toiselle jalalle

– Lähde laskeutumaan hitaasti alas ja nouse hallitusti ylös

– Ylös noustessasi pyri puskemaan kantaa lattiaa vasten

Pakara-aktivointi 2: Pakaranosto koukkujalalla

– Käy päinmakuulle, tuo toinen jalka koukkuun videon osoittamalla tavalla

– Rutista pakaran voimalla koukkujalkaa irti maasta

– Laske jalka rauhallisesti takaisin alas ja toista

Pakara-aktivointi 3: Lantionnosto

– Käy selinmakuulle, tuo kantapäät lähelle pakaraa

– Käännä häntä koipien väliin

– Nosta lantio ilmaan, purista pakaralla hetken aikaa yläasennossa ja laske lantio rauhallisesti takaisin alas

Pakara-aktivointi 4: Pakarapotku lattialla

– Käy konttausasentoon

– Potkaise toisella koukkujalalla ylös pakaralla puristaen

– Pidä ylhäällä pieni pito puristaen pakaralla ja laske jalka alas rauhallisesti

Näin, löytyisikö näistä joku sulle sopiva liike aktivointiin?

PS. Jos kaipaat vinkkejä kyykkyyn, kurkkaa tämä postaus!

Mukavia treenejä!

Ilmainen koko kehon kuntosaliohjelma

Haluatko uuden kuntosaliohjelman?

Ilmainen kuntosalitreeni sisältää

Paina nappia ja lähetän kuntosaliohjelman sähköpostiisi heti.

Nämä kirjoitukset saattavat kiinnostaa sinua:

Proteiinirahka sopii satunnaiseen käyttöön
Ruokavinkit

Proteiinirahka ja -patukka: haittaa vai hyötyä?

Proteiinirahka, proteiinipatukka, proteiinivanukas… Kaupoissa riittää erittäin runsaasti valinnanvaraa erilaisiin proteiinituotteisiin. Onko maustettu proteiinirahka tai -patukka terveellinen vaihtoehto välipalaksi? Entä sopivatko ne säännölliseen käyttöön? Lue tästä

Hienoa!

Jätä sähköpostisi, paina nappia ja lähetän -40 % kupongin sinulle

Liittymällä uutiskirjeemme tilaajaksi, saat ensimmäisen ostoksesi edullisemmin

Uutiskirjeen tilaamalla sallit maikkimarjaniemi.fi:n lähettää sinulle viestejä ja vahvistat lukeneesi ja hyväksyvän tietosuojaselosteen.

40 % ALE (1)

Haluatko 40 % alennuksen ensimmäiseen ostokseesi?

Kiitos!

Tarkista sähköpostisi ja löydät alekoodin sieltä.

Jos viestiä ei jostain syystä löydy, tarkista myös roskapostisi.