Miksi kävely on superlaji?

Harrastatko kävelyä? Vastaus on todennäköisesti kyllä, sillä Suomen Ladun mukaan kävely on Suomen suosituin liikuntalaji. Kävelyä harrastaa yli kaksi miljoonaa suomalaista! Liikunnanohjaaja Sohvin mukaan kävely on mahtava superlaji, jota aivan kaikkien

Vatsalihastreeni – miksi ja miten?

Vatsalihastreeni on tärkeää, mutta monesti yksipuolista. Tässä blogissa pureudutaan vahvan keskivartalon saloihin. Saako vatsalihaksia treenaamalla litteän vatsan? Onko vatsalihaksia pakko treenata varta vasten, vai vahvistuvatko ne riittävästi siinä sivussa muun liikunnan
by Marita

Liikuntamotivaatio – mistä sitä saa?

“Liikuntamotivaatio on nolla: pitäisi liikkua, mutta kun ei kiinnosta. En ole mikään jumppapirkko ja lenkkeilykin on tylsää.” Kuulostaako tutulta? Et ole lainkaan yksin! Lue tästä blogista, mitkä asiat vaikuttavat liikuntamotivaatioon, kuinka liikuntamotivaation
by Marita

Näin poltat rasvaa lihaskuntotreenillä

Tekisikö mieli keventyä hieman ja pohdit millainen on hyvä rasvanpolttotreeni? Käsitys aerobisen treenin ylivoimaisuudesta rasvanpolttotreeninä elää vahvana, vaikka vastusharjoittelu oikein tehtynä voi tuoda vaikuttavampia tuloksia. Aerobisen treenin aikana voi kuluttaa paljon,
by Marita

5 x näin kuntopallo kiinteyttää

Oletko jo kokeillut kunto- eli voimapalloa? Kuntopallo on kestävä, muutaman kilon painoinen pallo, jolla voi tehdä niin lihaskunto- kuin sykkeennostotreeniäkin. Myös kehonhuolto- ja liikkuvuusharjoituksissa kuntopallo on mainio apuri!  Kuntopallolla voi treenata
by Marita

Palautuminen: 5x vinkit

Palautumisesta puhutaan paljon, mutta mitä palautuminen oikeastaan on? Pitääkö välttää kaikkea stressiä, tai vaikeuttaako kova treeni palautumista? Maikin mukaan palautumisella tarkoitetaan kuormituksen ja rauhoittumisen tasapainottelua. Olisi hyvä etsiä sopivaa tasapainoa hyvän
by Marita